Technika

BF 110, ME 110 díly

Do sbírečky přibyly dva díly (pravděpodobně zadní části trupu) z letadla Messerschmitt 110. Díly dle štítků na  zadních  stranách nepocházejí ze stejného letadla.
Obě části  pocházejí dle neověřené informace z letiště Hradec Králové.

BF110 :



 

 

ME110 :

pár vygooglovaných data :

Vývoj tohoto letounu započal roku 1934, kategorie tohoto bitevníku nela název Zerstörer (ničitel). Prototyp pod označením BF 110 V1 s motory DB 600A vzlétl 12.5. 1936 . Roku 1937 započala ověřovací série prvních čtyř kusů pod označením BF 110 A-0 s motory Jumbo 210B. Sériová výroba se rozeběhla na jaře 1938 pod označením BF 110B (45 ks), tyto stroje bohužel již nestačily projít křtem v občanské válce ve Špaňelsku. Větší série – 195 ks  pod označením BF 110C již s motory DB 601 byla použita při útoku na Polsko. Modely s označením D a E sloužily s pomocí přídavných nádrží jako lodní doprovod.

Od roku 1940 našly své uplatnění jako noční stíhačky. V různých modifikacích se tento letoun vyráběl po celou dobu války v celkovém počtu převyšujícím 6000 ks.

 

Bf-110 C-1 G-1
Rozměry Rozpětí 16,20 m 16,20 m
Délka 12,30 m 12,30 m
Nosná plocha 38,50 m2 38,50 m2
Hmotnost prázdna 5.200 kg 5.700 kg
vzletová 6.700 kg 7.300 kg
Výkony Motory DB 601A-1 a DB605B-1 828,3 kW 1076,75 kW
Max. rychlost 535 km/h 595 km/h
Dolet 1.080 km 1.000 km
Dostup 10.000 m 11.000 m
Stoupavost 9,8 m/s 14,5 m/s

 

Výzbroj

2x 20mm konón MG FF/M, 4x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm a jeden obraný kulomet MG 15 ráže 7,92 mm

 

Na těchto strojích létali například :

Heinz-Wolfgang Schnaufer (121 sestřelů)

Helmut Lent (110 setřelů).

Eduard Tratt (38 setřelů)

 

Poměrně často Bf 110 sloužily i k tahání nákladních kluzáků. Úspěch ve všech těchto úlohách znamenal, že Bf 110 patřil mezi nejuniverzálnější a nejúspěšnější letouny druhé světové války.

Tak po pravdě, moc jsem toho zatím nevypátral…Pomoc se mi dostala na http://hloubkari.cz , po zkušenostech s jinými fory jsem byl mile překvapen nejen znalostmi, ale také ochotou pomoci.
Podle všeho a také mého zbožného přání, by jeden ze štítků mohl být výrobním číslem letedla, což by značně  usnadnilo další pátrání…
Wnr.3568  tedy  Bf 110C-4 „S9+red E K“  je  hlášen  31.8.1941  poškozen 25%  nad Kanálem, to byl u  Erprobungsgruppe 210,  pilot Uffz. Balthasar Aretz vyvázl bez zranění. 

Díly jsem  již  připevnil v trucovně na strop…. ještě by to chtělo doladit osvětlením  :-) …..tedy, až bude trochu volného času.


© 2015 U norka Suffusion theme by Sayontan Sinha